Reklama radiowa to forma promocji produktów lub usług, która wykorzystuje medium radiowe do przekazania informacji o oferowanych przez firmę produktach lub usługach. Reklama radiowa jest jednym z najstarszych i najbardziej skutecznych sposobów promowania marki lub produktu, który jest wciąż popularny w dzisiejszych czasach. W tym artykule omówimy, czym jest reklama radiowa i jakie są jej rodzaje.
Reklama radiowa to teatr dźwięku. Jest scenarzysta, są aktorzy, jest kompozytor i soliści. Bywa, że wokaliści, albo nawet cały chór. Role, w które wcielają się lektorzy, to cała plejada postaci z bajek, powieści, filmów oraz samego życia. Są królowie, kierownicy budowy, dyrektorzy, uczniowie, sprzedawcy, sąsiedzi. Są także postacie zupełnie abstrakcyjne, od śpiewającej metki na ubraniu aż do mówiących kwiatów.
W zasadzie oprócz sprzedaży na typowym ryneczku warzywnym każdy biznes jest dzisiaj oparty w mniejszym lub większym stopniu o internet. Jeśli nie sprzedajemy w internecie, to się w nim reklamujemy. Nawet jeśli nie chodzi o reklamę, to na pewno nie ma w dzisiejszych czasach firmy, której poprzez internet nie możemy znaleźć. Ta dziedzina wciąż się rozwija i możemy się spodziewać jej dalszej ekspansji na wszelkie przejawy ludzkiego życia.