Array ( [0] => eBot ) Dźwięk do reklamy w internecie. Real Music Polska: Dźwięk do reklamy w internecie. Real Music Polska: Produkcja reklam radiowych, dźwiękowych. Studio nagrań.

Wiek XXI to wiek internetu. Dlaczego jest podstawą w dzisiejszym biznesie?  

W zasadzie oprócz sprzedaży na typowym ryneczku warzywnym każdy biznes jest dzisiaj oparty w mniejszym lub większym stopniu o internet. Jeśli nie sprzedajemy w internecie, to się w nim reklamujemy. Nawet jeśli nie chodzi o reklamę, to na pewno nie ma w dzisiejszych czasach firmy, której poprzez internet nie możemy znaleźć. Ta dziedzina wciąż się rozwija i możemy się spodziewać jej dalszej ekspansji na wszelkie przejawy ludzkiego życia.
Potęga internetu, jego siła medialna głównie oparta jest na obrazie i piśmie. Dźwięk jest nieco mniej wykorzystywany, mnóstwo reklamowego przekazu odbywa się bez jego udziału. Dlaczego tak jest ?  Dlaczego dźwięk jest nie do końca wygodny w internecie ? 
Największym problemem dźwięku w internecie jest poziom jego głośności. Nie ma żadnego ustalonego stałego poziomu dla wszystkich dźwięków. Jest on niezwykle nierówny i przez to sprawia wiele trudności. Ciągle jesteśmy zmuszani do regulacji poziomu volume. Gdy przed chwilą słuchaliśmy ulubionej muzyki, za chwilę możemy spotkać reklamę o tak wysoko wysterownym poziomie, że od razu chcemy wyłączyć telefon. Raz coś jest za głośne, raz za ciche. To pierwszy zasadniczy problem. Dlatego tak wiele reklam w social mediach pozbawionych jest audio. Oczywiście zamówienie ścieżek audio do swojej reklamy internetowej u profesjonalisty jest jedynym właściwym wyjściem. Producenci video oraz animacji nie są w tym najlepsi.

Dlaczego rzadko słuchamy muzyki na telefonie? Dlaczego kupujemy głośniki blutooth? 
Następnym zagadnieniem jest pasmo dźwięku, jego częstotliwości. Telefony i większość urządzeń multimedialnych ma odsłuch jedynie w paśmie wysokich i średnich tonów. Od 220Hz do 1000Hz. Czyli dokładnie tu, gdzie mieści się ludzka mowa. To oznacza degradację wszystkich dźwięków basowych i nisko-średnio tonowych i wypchnięcie do przodu ludzkiej mowy. Czyli w zasadzie słyszymy dominujący głos wokalisty, w przypadku reklamy dźwiękowej - lektora a nie słyszymy połowy muzyki. 

Dlaczego warto podłożyć dźwięk do reklamy video czy animacji? 
Reklama z dźwiękiem zawsze bardziej zaatakuje, oczywiście w sensie pozytywnym Twojego konkretnego klienta. Spot może zawierać napisy, ale jeśli odbiorca również posłucha treści w nich zawartych, jego uwaga zostanie zwrócona na twój produkt sposób zdecydowany. Dźwięk przykuwa uwagę i rozszerza przekaz reklamowy. Dlatego warto zadbać o jego profesjonalizm. Oczywiście, że musi być głośny. To już zadanie dla realizatora dźwięku, by w takim przypadku pasmo nie było zbyt nachalne. Również podkład dźwiękowy powinien być dobrze wysterowany, aby jak najwięcej muzyki przedostało się do świadomości odbiorcy. Wszystko to jest kwestią kuchni produkcji audio, której tu nie będziemy zdradzać. Na wszystko jest sposób, ale te sposoby znają i wymyślają ludzie, którzy w świecie dźwięku po prostu się urodzili. Czytając ten blog, wiesz, ze to właśnie jest to miejsce.